Bahaya Rokok Sisha Bagi Si Pengguna


Bahaya RokokSisha Bagi para anak muda yang tidak tahu atau tidak peduli akan Bahaya Rokok Sisha, merokok dengan sisha adalah hal yang keren bagi mereka. Hargannya yang cukup berpatutan julat 100 ribu hingga 300 ribu pun menjadi alasan kenapa sisha sangat digemari. Lebih-lebih lagi dengan saiznya yang lumayan besar, sisha sendiri boleh digunakan oleh beberapa orang. Untuk 5 orang.


Biasanya satu botol cecair sisha akan dapat dalam masa dua jam selama pemakaian yang berselang-seli. Akan tetapi, seperti telah dilaporkan sebelum ini jika sisha sangatlah berbahaya khususnya Asap Rokok Sisha yang sangat pekat. Selain dapat membuat mata menjadi merah, asap sisha disinyalir boleh membuat alergi pada kulit.


  • Bahaya Rokok Sisha dan Penanggulangannya
Bagi siapapaun yang tetap berdegil mengambil sisha dan tidak peduli akan Bahaya Rokok Sisha, sebenarnya ada jalan keluarnya. Beberapa cara untuk mengurangkan risiko terburuk dari merokok sisha seperti yang ada di penjelasan selanjutnya. Bagi sesiapa yang menjadiakn sisha sebagai gaya hidup, sangat disyorkan untuk menetapkan jadwal kapan merokok sisha itu dilakukan.

Kerana sudah diketahui dengan jelas jika sisha akan membuat paru-paru basah, sehingga menggunakannya secara tidak berlebihan sangatlah disyorkan. Lebih-lebih lagi, jika asap sisha di dalam bilik sudah terlalu pekat, sangat dianjurkan untuk keluar dari bilik untuk mencuci muka. Dalam kes ini, merokok sisha sangat dianjurkan di ruangan yang terbuka atau sekurang-kurangnya tidak di dalam bilik ber-AC.

  • Bahaya Rokok Sisha Kerana Kesalahan Pengguna
Memang sudah sangat jelas jika Bahaya Rokok Sisha memang terkadang terjadi kerana kesalahan si pengguna itu sendiri. Kebersihan peralatan Rokok Sisha yang kurang terjaga disinyalir menjadi penyebab terbesar jangkitan beberapa penyakit akibat merokok sisha.

Sepantasnya, merokok sisha memang sangat disyorkan untuk tidak bergilir-gilir dengan pengguna lain, tapi dengan porsi yang cukup besar, tidaklah mungkin dapat menghabiskan cecair sisha dalam satu malam. Oleh karenanya, budaya cupit merokok sisha pun menjadi salah satu gaya hidup yang menjadi trend di kalangan masyarakat, khususnya para pemuda. Disebabkan oleh sebab-sebab hegenitas alat sisha, sangat dianjurkan tidak mengeluarkan air liur saat menampal paip sisha ketika merokoknya.

Hal di atas lah yang menjadi kesedaran bersama sehingga tidak akan ada sesiapa yang terkena kesan buruknya. Selain itu, merokok sisha boleh-boleh saja asal tidak terlalu sering dan dengan kadar yang sesuai demi mengelakkan hal yang diinginkan. Akhirnya, meski harus mengikuti trend pemuda masa kini, dengan mentahui Bahaya Rokok Sisha, diharapkan penggunaannya lebih diawasi lagi.
Bahaya Rokok Sisha Bagi Si Pengguna | Fitri Sauqii | 5